به گزارش روابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان دشتي مدير جهاد كشاورزي آن شهرستان گفت : هر ساله تعداد زيادي از زنبورداران مهاجر به منظور برداشت عسل كنار و زمستان گذراني به اين شهرستان مهاجرت مي كنند .
مهندس بهادري بيان داشت : شهرستان دشتي داراي پوشش مناسبي از درخت كنار است و اين درخت در برابر خشكسالي مقاوم است كه وجود چنين شرايطي زمينه فعاليت زنبورداران در اين شهرستان دوچندان نموده است. وي ادامه دادند عسل كنار مغذي و انرژي زا بوده و فعال كننده حافظه و رشد كودكان است . مناطق كنار خيز شهرستان دشتي شامل لاور شرقي ، دشت پلنگ ، باغان ، كردلان و بخش مركزي مي باشد .
وي اظهار داشت : در شهرستان دشتي امسال بيش از 70 زنبوردار مهاجر با 16500 كلني زنبور عسل و توليد 90 تن در سال فعاليت نموده اند .وي همچنين تعداد 27 زنبور دار بومي با ظرفيت نگه داري حدود 4000 كندو فعاليت مي كنند كه با برگزاري دوره هاي آموزشي جهت فعالين اين حوزه مي توان پرورش زنبور عسل را در شهرستان توسعه داد .وي افزود به دليل گرماي هوا و ازبين رفتن زنبورها امسال توليد اين محصول كاهش پيدا كرده است.
روابط عمومي مديريت جهادكشاورزي شهرستان دشتي
مديريت جهاد كشاورزي شهرستان دشتي...
ما را در سایت مديريت جهاد كشاورزي شهرستان دشتي دنبال میکنید
برچسب: برداشت,كنار,شهرستان,دشتي, نویسنده: بازدید: 152 تاريخ: جمعه 3 شهريور 1396 ساعت: 23:51